Personvernerklæring

Hvilke data samler vi inn?

Norkirken Strand samler inn og behandler personopplysninger om medlemmer og andre personer som viser interesse for vår virksomhet. Grunnlaget for behandlingen er ditt samtykke til dette. Du kan trekke tilbake samtykket når som helst.

Formålet med behandlingen av personopplysningene er å tilby omsorg og oppfølgning, skape relasjoner mellom mennesker, og tilby opplæring i Guds ord og det kristne livet.
Hvilke opplysninger samler vi inn?
  • Navn
  • Fødselsdato
  • Kontaktinfo (e-post, mobilnummer, adresse)
  • Familierelasjoner til andre medlemmer
  • Personnummer (for skattefradrag)
  • Deltakelse på våre arrangement

Enkelte personopplysninger kan deles med Normisjon og Den norske kirke i forbindelse med statistikk og når det er nødvendig, for eksempel registrering av dåp og konfirmasjon.

Opplysningene lagres i fem år.

Dine rettigheter

Personvernlovgivningen gir deg rett til å
  • få innsyn i hvilke data vi lagrer om deg
  • kreve rettelser
  • kreve sletting
Vær oppmerksom på at enkelte personopplysninger og behandlingen av disse kan være påkrevd av lovgivningen, og da vil dette kravet overstyre dine rettigheter til sletting av data. Det gjelder for eksempel krav til bokføring av inntekter, refusjoner og ansettelsesforhold.